RECENZJE

Avalanches
Since I Left You

2001, XL 9.0

  1. "Prawdą jest, że to jeden z najdoskonalszych concept-albumów. Bo zamiast wspólnej dla wszystkich utworów historyjki mamy tu o wiele więcej – wspólną wizję świata"
  2. "...it wants to party. And how does it want to party? (...) It's a reminder, that pop is often at its best when it's being a bit silly"
  3. "Ta płyta to manifest wolności twórczej: swobodne przeskakiwanie po muzycznych stylach i gatunkach, kolaże dźwiękowe, szalone prowokacje i całkowite wygłupy"
  4. "...wpleciono piosenki. Łagodne, melodyjne, pełne wdzięku. To wszystko tworzy piękną, poetycką całość. Monolit"
  5. "The record has enough sonic depth to keep listeners discovering its nuances for a good 20 spins or more"
  6. "...połączyli w jedno wszystkie możliwe muzyczne style nadając im jeden wyznacznik – transowy rytm"
  7. "Słucham tych kilku utworów i nie mogę się zdecydować, kim tak naprawdę jest ich autor. Geniuszem, który przy użyciu prostych środków tworzy muzykę przyszłości?"
  8. "Wyrafinowana muzyka z tego albumu niewątpliwie wyprzedzała czasy, w których przyszło jej ujrzeć światło dzienne. To kamień milowy w historii muzyki pop"
  9. "I chyba dobrze, że tak mało słyszymy słów. Muzyka sama tworzy obrazy"
  10. "Uwielbiam niespodzianki. Element zaskoczenia jest niezwykle ekscytujący. Nagle odkryte piękno fascynuje. Inność zabija monotonię i nudę"
  11. "Mamy tu trochę rocka i popu. Są klimaty jazzowe i soulowe. Jest coś z muzyki klasycznej, a nawet amerykańskiego musicalu. I to wszystko na jednej płycie..."
  12. "Puzon udaje syrenę statku. Chodziło o taki soczysty trans – puzon dodał ciemną przestrzeń"
  13. "...simply one of the funniest songs I've heard in ages. Hilarious pastiche of phrases like, 'You're a nut! You're crazy in the coconut!'. And some brilliant scratching on a sample of a parrot"
  14. "Melancholy is the word"
  15. "Music is the greatest of arts for me, because it cuts through everything, needs no aids"
  16. "Mówiąc najprościej, są w stanie zmieszać wszystko z wszystkim i nie mieć później najmniejszego kaca"
  17. "Znów wszyscy odpływają, a ciągłe zmiany nastroju, tempa, dynamiki, dramaturgii nie pozwalają się nudzić... Napięcie nie spada ani przez chwilę. Wydaje się, że utwór się nigdy nie skończy. I faktycznie, mógłby się nie kończyć"
  18. "Do kanonu weszło wiele płyt, ale ta jest lekturą obowiązkową i musi się znaleźć w każdej kolekcji"

*1-W.W., rec. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band The Beatles, TR, nr 2(42), 02/1995, str. 33; *2-S.L., rec. Midnite Vultures Beck, S, 12/1999, str.84; *3-R.G., rec. Rozmowy S Catem Mazzoll, Kazik & Arhythmic Perfection, TR, nr 4(80), 04/1998, str. 54; *4-G.K., rec. Days Of Future Passed The Moody Blues; TR, nr 6(46), 06/1995, str. 37; *5-T.C., rec. 13 Blur; *6-G.B., F.L., 100 P.K.W.Ś., str. 294; *7-R.S., rec. Richard D. James Album Aphex Twin, TR, nr 4(68), 04/1997, str. 66; *8-P.C., rec. Pet Sounds The Beach Boys; TR, nr 1(77), 01/1998, str. 63; *9-M.W., rec. Music For The Jilted Generation The Prodigy; TR, nr 7(47), 07/1995, str. 78; *10-P.K., rec. Bring It On Gomez, TR, nr 7(83), 07/1998, str. 60; *11-G.K., rec. Give My Regards To Broad Street Paul McCartney, TR, nr 5(93), 05/1999, str. 36; *12-M.C., w. dla TR; nr 4(92), 04/1999; *13-M.LM., rec. Since I Left You The Avalanches; *14-D.Q., r. z k. Super Furry Animals, Q, 06/2000, str. 150; *15-R.J.G., kom. do wyd. Bitches Brew Miles Davis, 05/1970; *16-W.S., art. o The Beta Band; B, nr 4(66), 04/1999; *17-M.G., rec. At Fillmore East The Allman Brothers, TR, nr 5(81), 05/1998, w.; *18-H.C., rec. Ella And Louis Ella Fitzgerald & Louis Armstrong; JF, 11/2000.

Borys Dejnarowicz    
14 stycznia 2002
BIEŻĄCE
Rekapitulacja 2018: Azja
Rekapitulacja 2018: Indie